Symposium 'De mobiliteit van de toekomst'

Op vrijdag 26 november vond het jaarlijkse symposium van Axalta/ARN plaats in de Proximus lounge te Evere. Axalta is een toonaangevende speler in de markt van schadeherstel, ARN (Automotive Repair Network) is een internationaal netwerk van gecertificeerde en gecontroleerde schadeherstelbedrijven van België, en het nieuwe overkoepelende orgaan van de netwerken Five Star, CUI en Repanet.
Het thema van dit jaar was de mobiliteit van de toekomst. Zo sprak Jeroen Vertongen van Fabriek Kramiek over de impact van ACES (Autonomous, Connected, Electric en Shared) op de autobusiness. Hij had het onder andere over hoe een autonome wagen werkt, waarom deze fundamenteel anders is dan een door mens aangestuurd voertuig en wat de impact is op de automobielsector. Ook stelde hij de vraag of de evolutie naar zero emissie en het delen van mobiliteitsoplossingen in de toekomst wel de oplossing is.
Ex-tennisster Dominique Monami sprak de aanwezigen inspirerend toe over de essentiële elementen van mentale veerkracht en hoe je deze kunt gebruiken om om te gaan met de veranderingen die corona ons oplegt. Belangrijkste conclusie hierbij was dat het versterken van je geest leidt tot meer productiviteit, energie, plezier en minder stress.
Nog tijdens het symposium stelde Rachid Et Taibi, Strategic Accounts Specialist Belux bij Axalta, de verschillende nieuwe tools binnen het merk Drivus voor. Dat merk biedt carrosseriebedrijven vakkundige tools en diensten die een antwoord bieden op de specifieke uitdagingen waar de hersteller mee te maken krijgen. Drivus richt zich op productiviteit, prestaties en winst zodat carrosseriebedrijven kunnen uitgroeien tot sterke ondernemingen. Het bouwt op het gedachtegoed dat continue verbeteringen nodig zijn. Met advies op maat en de digitale tools kunnen bedrijven daarvan meteen en op lange termijn profiteren.
Het symposium werd afgesloten met een panel van drie verzekeraars (AXA Verzekeringen, Groep P&V en Baloise Insurance - AG Insurance was verontschuldigd) die aan de hand van verschillende vragen hun visie gaven over de nieuwe trends binnen de snel wijzigende herstelmarkt en hoe hun respectievelijke maatschappij hierop inspeelt. Onder andere de aansprakelijkheid inzake autonome wagens en de toenemende kosten die ADAS-systemen met zich meebrengen, kwamen hierbij aan bod.
