Partnercontent

Turbel: kwaliteit, nabijheid en lange termijn relaties

Turbel gelooft sterk in zijn partners en deze zelfde partners vertrouwen Turbel

turbelTurbel is sinds 1955 een erkende distributeur van kantoorartikelen in de Benelux. Kwaliteit, nabijheid en lange termijn relaties maken deel uit van Turbel's DNA. Deze kernwoorden worden dagelijks toegepast in de service die Turbel zijn klanten biedt. Turbel biedt een uitgebreid assortiment van meer dan 30 merken voor meer dan 4.000 verschillende producten, voornamelijk gericht op de wereld van kantoor- en schoolbenodigdheden, catalogiseerders, maar ook op speelgoed- en decoratiezaken en horecagroothandels.

Turbel gelooft sterk in zijn partners en deze zelfde partners vertrouwen Turbel. Het is dankzij dit vertrouwen dat Turbel aanspraak kan maken op de exclusiviteit van de producten die het op zijn markt verdeelt. Turbel streeft er ook naar om zijn producten zorgvuldig te selecteren om zijn klanten uitsluitend kwaliteitsproducten aan te bieden die iets extra's hebben ten opzichte van andere producten. Merken als Plus en Alba bieden voortdurend innovatieve producten en nieuwe producten zoals de nietmachine van Plus of de ergonomische zitbal van Alba.

Om zijn kwaliteitsservice te begeleiden, zorgt Turbel ook voor transport en logistiek door D+1-leveringen aan te bieden op een groot aantal producten die op voorraad beschikbaar zijn.

“Groen" is een van de waarden van Turbel. Zij streeft ernaar de lokale en verantwoorde productie van de door haar verdeelde producten in stand te houden en te bevorderen. Meer dan 50% van de door Turbel gedistribueerde producten worden in Europa geproduceerd, zoals M+R potloodslijpers, latten en driehoeken in Duitsland, CEP, Tarifold en Aris-producten in Frankrijk, Tecnodidattica-wereldbollen in Italië, Alpino-kleurgerief in Spanje, Sunware-opbergdozen en Papicolor-papierwaren in Nederland en Elco-mappen en -enveloppen in Zwitserland. Andere producten die buiten Europa worden gemaakt, zijn producten waarvan de merken in het land van herkomst zijn gevestigd, zoals Pentel of Plus, die zich in Japan bevinden en hun schrijfwaren en benodigdheden in Aziatische landen produceren. Turbel biedt ook zijn eigen merk etiketten aan op A4-vellen, Multicom. Dit laatste wordt in een eigen atelier in Brussel geproduceerd met behulp van FSC-papier. Door het verkopen van Multicom (een Belgisch merk) geeft u dan ook de voorkeur aan rechtstreekse distributiekanalen.

Op deze manier geeft u het voorbeeld en stimuleert u ook de bewustwording van uw medewerkers ten opzichte van de ecologische voetafdruk van het merk Multicom.

Daarom geeft Turbel de voorkeur aan merken die het milieu steeds meer respecteren met steeds milieuvriendelijkere producten zoals Cep met zijn Owa gamma, kantooraccessoires gemaakt van gerecycleerde cartridges, Foldersys met zijn ecologische PVC-vrije zakjes, BSB en Papicolor met hun enveloppen, geschenkverpakkingspapier en naast het lokale aspect, probeert Turbel al enkele jaren te handelen ten voordele van het milieu.

Turbel werkt op verschillende assen om de druk en de impact van zijn activiteiten op het milieu te minimaliseren door zijn dagelijkse handelingen.

  • Afval: een maximale hoeveelheid materialen wordt verwijderd of gerecycled.
  • Waterbehandeling: reinigingswater wordt opgevangen in tanks. Dit water wordt dan gezuiverd voordat het wordt afgevoerd.
  • Energie: meer dan 50% van de energiebehoefte wordt geproduceerd door zonnepanelen.

Turbel is voortdurend op zoek naar FSC-gecertificeerde geschenktassen, 3L met zijn biologisch afbreekbaar gamma van archiefmateriaal of Sunware met zijn 100% gerecycleerde en recycleerbare "Relife" opbergdozen.

Turbel is vooral een familiebedrijf dat veel belang hecht aan de relaties met zijn leveranciers, klanten of medewerkers. Turbel heeft de ambitie om samen met zijn partners een duurzaam project te creëren. Zoals de slogan "Connecting brands to consumers" perfect samenvat, is het doel van Turbel om te werken aan twee hefbomen: het toegankelijk maken van zijn producten via talrijke kanalen (winkels, e-commerce, retail, enz.) maar ook om zijn merken te promoten bij de eindconsument. Daarom helpt Turbel zijn klanten bij de ontwikkeling van hun merk op de Belgische en Luxemburgse markt door deel te nemen aan evenementen zoals de Papershow, door hen te ondersteunen bij hun promotiecampagnes of door te communiceren op sociale netwerken. Turbel investeert veel in diverse evenementen in de wereld van de kantoorbenodigdheden om het contact met zijn partners altijd te bevorderen. Zo neemt Turbel deel aan evenementen zoals Art Truc Troc om de bekendheid van een van zijn merken (Pentel) te vergroten en de uitwisseling met de eindgebruikers te bevorderen. Turbel heeft onlangs ook een showroom gecreëerd om zijn klanten een unieke ervaring te bieden door hen kennis te laten maken met de wereld van Turbel rond zijn gediversifieerde productportfolio.

Turbel ondersteunt zijn klanten ook door hen te helpen hun producten te promoten via verschillende marketingacties. Turbel biedt een professionele en vriendelijke samenwerking aan via zijn twee vertegenwoordigers die over de hele Benelux reizen om al zijn klanten te bezoeken.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

TURBEL

RUE DU BASSIN COLLECTEUR 11, BRUXELLES 1130Meer info
SchrijfwarenLezers grafisch nieuwsLezers media & communication
Print Magazine

Recente Editie
27 oktober 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine